Los bericht bekijken
Oud 18 november 2008, 00:33   #282
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen antwoord op de vraag.

Kortom, u staat hier met de billen bloot.

Magnificat, wat maakt u toch iedere keer weer in elke discussie waar u iets tracht te verdedigen, zo'n armzalige en zielige indruk. In plaats van de monarchie te verdedigen, maakt u ze juist belachelijk. Maar goed, doe maar verder zoals u deed.

Ik verwerp inderdaad de monarchie als een demonisch verschijnsel uit een feodaal verleden waar we zo vlug komaf mee moeten maken. In tegenstelling tot u ben ik voor een democratisch geordende rechtstaat waar het volk haar macht op de twee gebalanceerde wijzen kan uitoefenen, en waar de gelijkheid als basisbeginselen gerespecteerd wordt.

Neen Jan, het is jij die nooit wilt luitseren naar de andere mensen, je verdraait hun woorden wanneer het jou slecht uitkomt. Eigenlijk begrijpelijk dat zo weinig met jou willen in discussie treden: het heeft totaal geen zin.

Te pas en te onpas sta je klaar om hen persoonlijk te pakken.

Nu Jan, ik kan je één ding zeggen: dat is dat jij je hele leven gefrustreerd zal blijven omtrend de algemene constitutie van het land: België zal België blijven.

Sterker nog: Koninkrijk België zal Koninkrijk België blijven. En jij, nog ik, nog onze kinderen zullen het overleven. Wreed voor jou, maar met deze gedachte zul jij je moeten verder slepen. Oftewel dat je toch nog in staat zou zijn je onwrikbare vooringenomenheid van je af te werpen, en je aan te passen.

Maar dat kan ik je met zekerheid garanderen: wanneer jij sterft zal Zijne Majesteit Koning Philippe of Hare Majesteit Koningin Eliabeth aan de macht, op de troon zitten.

En hiermee hou ik op, want deze 2 zekerheden heb ik:

-jullie (jij) zullen nooit bereid zijn de positieve eigenschappen vh Koningshuis te erkennen,

-het Koningshuis zal ons allen, en onze kinderen overleven.