Los bericht bekijken
Oud 18 november 2008, 00:47   #291
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er lijkt me wel een verschil te bestaan tussen populair taalgebruik en wat uiteindelijk staatkundig jargon is. Om aldus te antwoorden op uw eerste alinea.
Ja, maar wat telt is wat de mensen over iets denken en vooral dat diegene die wel weten wat het echt betekent geen moeite doen om deze verkeerde perceptie recht te zetten (wellicht met een gegronde reden nl dat iedereen zou zien dat het probleem niet "belgie" is maar wat er boven staat )

Citaat:
Liegt men? Hoezo? Waar onderkent u dan die leugens? Ik maak al vele, vele jaren deel uit van de Vlaamse Beweging en nog nooit heb ik gehoord of gelezen wat u hierboven allemaal beweert. Ik heb zo de indruk dat u als een Don Quichote tegen zelfingebeelde windmolens vecht.
Europa bepaalt de CO2 uitstoot, europa bepaalt onze BTW, europa bepaalt de accijnzen, europa bepaalt allerlei regels op vlak van arbeid, europa is bezig met de reach richtlijn (die eigenlijk niks anders is dan de codex alimanterius van de WTO ), europa legt quota op voor onze landbouwers en vissers en ga zo maar door. Europa regelt ook onze geldmarkt (zowat het belangrijkste wat er te regelen valt in gelijk welk land want wie dat controleert heeft de macht in handen vraag dit maar aan gelijk welke econoom).
En misschien kijkt u niet naar het nieuws, maar is het u ook al opgevallen dat onze politici steeds vaker zeggen "we moeten dit voorleggen aan de EU commissie" ?
Zelfs onze begroting moet worden goedgekeurd door de EU (en u zegt dan dat we zelfstandig zijn ??? )
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden