Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Wie als "Westerling" die achterhaalde en gevaarlijke zever hierboven doorleest heeft er meteen zijn mening over gevormd!
Hoe kijk jij er tegenaan? De enige echte waarheid waar de wereld zit op te wachten? Maar wij zijn te lomp om dat te begrijpen? Of wat?
|
Ik zal zeggen wat ik ervan vind.
Alle religies/overtuigingen blijven voor mij een prive-aangelegenheid.
Enkel in een seculiere staat kan de garantie geboden worden aan elk individu om zijn eigenheid te kunnen uiten. Dit houdt ook in dat men zich aan de overkoepelende wetten en kader moet houden.
De overgrote meerderheid van de moslims is niet bezig met de wereld te willen veroveren en alle mensen te bekeren.
Nee, de overgrote meerderheid van de moslims is bezig met het dagelijkse leven, zoals werken, gezin, ... De Koran is voor hen een spiritueel boek.
Natuurlijk is er een kleine minderheid van extremisten die andere plannen hebben. Deze moeten dan ook tegen gehouden worden.
In landen zoals Marokko en Tunesië woren extremisten hard aangepakt.
Is de moslimwereld perfect ? nee, helemaal niet. Er zijn enorm veel terreinen waar er verbetering nodig is. Deze zaken hebben weinig met de religie te maken, maar eerder met politiek, locale gewoontes, samenleven, ...
Landen zoals SA mogen van mij hardhandig anagepakt worden, aangezien veel radicalisme uit dit land afkomstig is.
....
en zo kunnen we dagen vullen.