Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn
Hoe weet u dat lsd een zware drug is als je dat niet genomen hebt?
Moest ik u zijn, ik zou toch eens controleren wat er in uw pintje zit. Net zoals ik zou controleren wat ik aan het nemen ben als ik drugs gebruik. De ene is de andere niet, en voordat men ook maar enig gebruik maakt van de geestesverruimende drugs is de voorkennis vereist om te weten waarmee je moet omgaan. De meeste psychosen veroorzaakt door psychedelische drugs komen er doordat enkele roekeloze (meestal) tieners nemen wat ze tegenkomen zonder ook maar enige voorkennis over de effecten en mogelijke gevolgen.
Maar dat doen jullie hier op dit forum evenzeer.
Informatie is een van de belangrijkste benodigdheden in het leven, en zowel jullie gezonde boeren als dat percentage idioten zou dat beter eens weten.
'Drugs' vallen niet zomaar te veralgemenen zoals jullie dat hier doen (weet echter dat ik nooit ofte nimmer mij zou wagen aan heroïne noch cocaïne). Wordt het verdorie niet eens tijd om die neiging tot zwart-wit denken te herbekijken?
|
Als men op "i love techno" al één dealer oppakt met 400 �* 500 lsd trips op zak, wil dat zeggen dat die van plan was op 1 fuif 400 �* 500 andere jongeren een trip te verkopen.
Of die weet heeft van hun psychologische problemen en of die jongeren daar zelf enig benul van hebben...zal me echt wel serieus verbazen.
Het komt er hem op neer dat vele drugs wel wetenschappelijk ergens een verantwoorde mogelijkheid hebben, maar dat die zelden op een wetenschappelijke en doordachte manier zal gebruikt of te koop zal aangeboden worden.
Of wat zou u ervan vinden dat men alle producten van de apotheek zomaar kunt gaan gebruiken zonder toezicht of naar eigen goeddunken.
Tenslotte zijn dat ook al producten die "veilig" zijn, maar bij verkeerd gebruik in vele gevallen voor ernstige problemen zo niet dood kunnen leiden.
Beetje ernst is wel nodig in zulke discussie vind ik.