Gelukkig houdt de premier zich met de aanpassingen van de verkeerswet bezig! De nieuwe verkeerswet is in mijn gemeente het gespreksonderwerp bij uitstek. Vooral omdat de vorige regeling ivm parkeren het verkeer voor de zwakke weggebruiker net ONVEILIGER maakte. Ik verklaar mij nader.
Ik woon in een landelijke gemeente waar bijna iedereen zijn wagen parkeert op de gelijksgrondse berm. Ook in de vorige verkeerswet mocht dit eigenlijk niet maar dit werd toegelaten omdat dit net veiliger was; de gelijksgrondse berm wordt niet door voetgangers gebruikt omdat deze oa slecht toegankelijk is voor bejaarden, kinderen en ouders met kinderwagens. Laat dit nu net het meredeel van onze weggebruikers zijn. Nu dienden deze voetgangers midden op de weg te wandelen omdat de wagens rechts geparkeerd stonden. En zo kan ik nog wel wat voorbeelden aan halen. Het ongenoegen bij veel burgers is hierdoor zeer groot.
De premier voelt dit ook aan en tracht de wet bij te sturen. Dit verdient volgens mij een dikke proficiat want die vereist moed. Het goed besturen van het land wordt vaak niet afgewogen aan zogenaamde belangrijke thema's anders zou Verhofstadt die ons zonder kleerscheuren door de 9/11 periode en een zware economische crisis heen loodste nu de populairste politicus zijn.
|