Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Natuurlijk bestaat er geen federale normenhiërarchie zoals in andere federale landen het geval is. Ik heb in twee berichten uitgebreid uitgelegd waarom ik dat stel.
Merkwaardig is dat u mij hierin nooit heeft tegengesproken (u kan immers niet ontkennen dat de federale overheid niet kan en mag ingrijpen op regionaal vlak - anders zou de hele heisa rond de geluidsnormen allang opgelost zijn...). U heeft zelfs nooit de moeite genomen die twee berichten inhoudelijk te toetsen. Daarom ook mijn vraag ze voor te leggen aan uw professor.
|
Allez, bon. Bij deze bevestig ik dat er in België geen federale normenhiërarchie bestaat zoals in Duitsland of in de VSA.
Net zoals er in België ander strafrecht bestaat. De VSA hebben zoveel andere dingen, 't is een common law-land...
't Is bevestigd. En ik negeerde het inderdaad, en zal het vanaf nu weer negeren omdat het irrelevant is. Ik heb het nooit over andere landen gehad, dat is in het geval van de Belgische normenhiërarchie volkomen irrelevant. U blijft er maar over bezig. Bij deze heeft u gelijk, dat is niet hetzelfde, maar dat bewijst niks over de Belgische normenhiërarchie, die er nog steeds is trouwens.