Los bericht bekijken
Oud 23 november 2008, 14:46   #14
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze 20 milj mensen aantrekken uit weet ik veel welke gebieden, dan stel ik me de vraag wat ze met de 20 milj mensen van hier dan gaan doen?
Die zullen na een tijdje sterven, de vergrijzing zal niet eeuwig duren.
Citaat:
En als tweede vraag ik me af waarom men hier blijft hameren op doorgevoerde studie om te kunnen volgen in het bedrijfsleven als men dan mensen uit streken haalt waar men amper naar school is geweest.
Dat is voor de vuile jobs, niet zoveel scholing voor nodig. Als we de geschoolden dan nog in België kunnen houden, zal het nog meevallen maar die zekerheid bestaat niet. Doorgaans kiest men voor het geld en dat is dan te verdienen in de landen waarvan we de import gaan halen.
Citaat:
Nee ik blijf er bij, als we niks kunnen doen aan de lange lijst van knelpunt beroepen op een serieuze manier voor zowel werknemer als werkgevers, dan zal de crisis blijven aanhouden.
Dat zou kunnen, zou ook betekenen dat we de huidge tendeznen blijven volgen.
Citaat:
En volgens mij moeten we met de mensen van bij ons werken, en niet uit den vreemde. En dat is vandaag de dag zo goed als onmogelijk geworden.
Politiek Europa denkt daar anders over, men gaat mensen importeren.
Citaat:
Maar hoe gaat dat allemaal betaalbaar worden met de loonkost dat we kennen, en door de crisis nu helemaal onhoudbaar is?
Als het goed zal men het monetaire systeem aanpakken, vooralsnog niet van gekomen aangezien men de problemen tracht op te lossen als gevolg ervan. Een beetje achter de feiten blijven aanlopen, zeg maar.

Laatst gewijzigd door MIS : 23 november 2008 om 14:47.
MIS is offline   Met citaat antwoorden