Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Een correct gebruik van het kleefbandje maakt een correcte oorlelamputatie wel overbodig. Maar de oorlelamputatie zal een kleefbandje nooit kunnen vervangen.
Aangezien het kleefbandje / condoom 95% bescherming biedt voor iedereen die het gebruikt
|
Bs'd
Ook 95% bescherming is geen 100% bescherming.
En een condoom haalt de 95% niet, want een condoom faalt veel vaker:
http://www.nu.nl/news/859673/10/Cond...aak_kapot.html
Condooms bij prostituees nog vaak kapot
Uitgegeven: 24 oktober 2006 19:49
DEN HAAG - Bij ruim een derde van de prostituees gaan condooms regelmatig stuk. Dat blijkt uit een onderzoek naar seksueel overdraagbare aandoeningen en hiv onder risicogroepen in Den Haag van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu en de GGD Den Haag.
En dat is dan alleen nog als je ALTIJD en ALTIJD OP DE JUISTE MANIER een condoom gebruikt, en wie doet dat?
En daarom is de besnijdenis een noodzakelijke aanvulling op condoomgebruik.
Citaat:
(maar het kleefbandje niet populair is omdat de religie dit kleefbandje verbiedt) en de oorlelamputatie / besnijdenis, slechts het risico een klein beetje beperkt
|
Het risico wordt drie keer minder, dat is niet "een klein beetje beperken".
Citaat:
(maar wel populairder is dan het kleefbandje omwille van religieuze redens),
|
De reden dat het condoom niet populair is, is natuurlijk gewoon omdat seks met een condoom veel minder prettig is dan zonder.
Citaat:
dan lijkt het me toch ideaal dat de religie zich mee in zet om een bijna full-prove bescherming te promoten, ipv slechts een halve bescherming te promoten en de full-prove bescherming te verbieden.
|
Ik ben niet katholiek, dus ik verbied geen condoom.
Citaat:
Dan spaart men bovendien ook kosten uit, je hoeft maar enkel de kleefbandjes te betalen, niet de kleefbandjes en de oorlelamputaties.
|
De prijs van een hygienische besnijdenis in Africa is $50. Vergeleken met een leven lang condoomgebruik is dat niets.
En de besnijdenis werkt altijd en overal, ook als je met je dronken kop het condoom vergeet, of het condoom scheurt.
Eliyahu