22 maart 2004, 17:27
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annick De Ridder
Lezersbrieven moeten spontaan komen, en niet georchestreerd ...
(Dat denk ik er eerlijk gezegd over //)
Kritiek waarin opbouwende voorstellen zitten verwerkt, is niet alleen pakken leuker om te ontvangen dan louter negatieve commentaren, maar er kan ook dikwijls nog iets concreet mee gedaan worden. En dat is toch de bedoeling hé denk ik.
|
Wat vind u van het feit dat Vincent Q zich hiervan gedistancieerd heeft, terwijl in de mail hieronder duidelijk de zender van het bericht aangeeft.
Let vooral op het vetgedrukte onderaan de mail.
Citaat:
Onderwerp: actie lezersbrievenDatum: Wed, 17 Mar 2004 11:39:08 +0100
Van: Medewerker Bart Tommelein
Aan: 'bart tommelein' CC: [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected],
[email protected], [email protected],
[email protected], [email protected], [email protected]
Geachte heer/mevrouw de minister,
Ik mail u in opdracht van Bart To rond een actie om meer positieve reacties te krijgen in de media.
Het is de komende maanden van het grootste belang dat de VLD regelmatig positief aan bod komt in de
media. Lezersbrieven in kranten en tijdschriften blijken bijzonder veel gelezen te worden. Vandaar dat we
zoveel mogelijk sympathisanten oproepen om lezersbrieven te schrijven, deel te nemen op discussies, op
internetforums en te reageren interactieve praatprogramma's op radio en TV.
Het zou mij verheugen mocht u mij enige input voor lezersbrieven kunnen bezorgen. Uw sympathisanten die
bereid zijn lezersbrieven te schrijven maar zelf niet voldoende scherp van pen zijn, kunnen bij mij
telkenmale een afgewerkt tekstje krijgen.
Daarnaast is het ook zeer belangrijk dat de woordvoerders van de ministers persmededelingen schrijven
waarbij de VLD (bij monde van de voorzitter of de parlementsfractie) haar tevredenheid uitdrukt.
Met de meeste hoogachting,
St K
Parlementair medewerker Bart Tommelein
---------------------------------------------Onderwerp: actie lezersbrievenUrgentie: Hoog
Verzonden: dinsdag 16 maart 2004 16:33
Aan: D J; M Wt; V I; Vl Ka
CC: [email protected]
Beste,
lezersbrieven worden veel gelezen
maak lijst van tiental mensen die voor ons af en toe een positievè lezersbrief sturen met positieve vermelding
van het werk
voorbeelden:
- de ondernemingsloketten werken; vroeger duurde meer dan een maand; nu krijg ik ondernemingsnummer
binnen de 24 uur; waarom staat dat niet in de krant?
- die vereenvoudiging vreemd toch: van quickenborne stelt voor papieren aangifte huwelijk af te schaffen en
daar zijn de ambtenaren weer tegen; zo geraken we nooit vooruit
- de eensluidendverklaring afgeschaft; gisteren ging ik naar gemeentehuis en daar meldde de ambtenaar mij
dat een kopie volstaat van een factuur voor dossier rampenfonds; dus geen stempel meer nodig; eindelijk
eens een zinnige afschjaffing die mij bovendien centen doet sparen (pas na 31 maart aanstaande)
- het militiegetuigschrift wordt afgeschaft: eindelijk zou ik zeggen; de dienstplicht is al 10 jaar dood en
begraven en toch bestaat dat papiertje nog waarmee je moet solliciteren bij de staat; van quickenborne wil
afschaffen en da's maar goed ook; eindelijk politicus die wetten afschaft in plaats van er bij te creëren
namen:
- an va
- ee b
- vrouw van wt
- vrienden van jn
- idem ig
- vrienden van m
- de man van els
niet kortrijk vermelden; valt anders te veel op
doel: elke week minstens 4 brieven versturen
middel: naar alle gazetten, knack, humo; we zien wel wat er verschi j nt
jdm coördineert