Discussie: vegetariër
Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2004, 18:16   #24
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
-Planten brengen niet veel ziekten over als ge ze eet, dieren wel (cfg BSE, vogelpest).
-Minder vlees eten is beter voor hart- en bloedvaten en ter voorkoming van kanker.
-Aan 1 tot 2 keer vlees eten per week hebben wij genoeg eiwitten binnen. (Als je minder eet moet je vleesvervangers gebruiken.)
-Vleesvervangers hebben doorgaans minder ongezonde vetzuren en cholesterols.
Je kan ook vegetariër zijn om de bio industrie een teken te geven dat het beter kan:
-Terwijl het gebruik van antibiotica bij mensen tegenwoordig wordt beperkt (ik neem aan dat je weet waarom), worden de meeste vetmestdieren PREVENTIEF volgestoken met antibiotica. Wie weet welke ziekten men hiermee aan het kweken is.
-Veel ziektes zijn deels ontstaan als gevolg van het kweken van dieren (cfr Vogelpest, Sars).
-Er wordt vaak geschoemeld met vlees met nadelige gevolgen voor de gezondheid.
-Dieren lijden vaak onnodig tijdens het productieproces (cfr slachtkalveren, die artificieel ziek worden gemaakt voordat ze geslacht worden).

Dit zijn gewoon enkele rationele argumenten. Ik ben geen vegetariër. Vlees vind ik veel te lekker, maar dat is natuurlijk subjectief.
Dat klopt inderdaad.
Ik zit trouwens met hetzelfde probleem als jij.
Is zoals roken, iedereen weet dat het niet gezond is, maar toch blijven smoren...
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden