Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus
Deze Achmed Marcouch is niets anders dan een wolf in schaapskleren.
Een aantal maanden geleden pleitte hij nog voor de invoering van religieus, met name islamitisch, onderwijs op openbare scholen. En juist hét kenmerk van openbare scholen in Nederland is dat er géén religieus onderwijs wordt gegeven.
Ik vertrouw deze man en zijn bedoelingen dan ook voor geen milimeter.
|
Het geven van godsdienstles op openbare scholen is fout, fout, fout. Dat ben ik volkomen met je eens. Als ouders willen dat hun kinderen godsdienstonderricht krijgen, zijn er voldoende bijzondere scholen. Les over godsdiensten hoort gewoon bij maatschappelijke oriëntatie. Net zoals kinderen moeten leren dat er verschillende politieke partijen bestaan, horen ze te weten dat er verschillende religies bestaan.
Maar als je op grond van zo’n uitglijder denkt dat de man niet te vertrouwen is, vind ik dat wat erg achterdochtig. Waarom zou hij dan juist op tal van andere terreinen pleiten voor meer integratie. Daarmee maakt hij zich in fundamentalistische moslimkring toch niet erg geliefd. Maar ik geef toe, ik ben wel voorzichtig over Marcouch. Dat idee van godsdienstles op scholen betekent dat hij het seculiere karakter van de samenleving nog niet helemaal heeft begrepen.