Los bericht bekijken
Oud 5 december 2008, 06:17   #61
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benderaes Bekijk bericht
Ik ben het volledig oneens met je.
Europa heeft zelfs een pak troepen te veel in Azie.
Maar Afrika is niet interessant voor olie en grondstoffen, want die worden nu ook geleverd en goedkoper dan met een behoorlijke regering.

De mensen in die landen zijn van geen tel, enkel de economie in Europa en Amerika tellen als het over troepen sturen gaat.

Als je dit aankaart als probleem of onrechtvaardig, dan zou je het toch net eens moeten zijn met mij? Ik vind net wel dat de mensen van tel zijn. En ik kan nauwelijks geloven dat een fatsoenlijke regering geen betere exportmogelijkheden met zich meebrengt.
Maar zoals je ziet is dit forum niet het populairste, wat me dwingt te besluiten dat het de Belgen toch allemaal niet kan schelen... Jammer.
Een fatsoenlijke regering brengt het nadeel dat de export word gecontroleerd en dat er taksen en belastingen op de exportgoederen moeten betaald worden.
En die paar miljoen directe en indirecte doden per jaar van de oorlogen in Afrika, daar kan de Europeaan toch niet wakker van liggen. Zo lang hij maar een goed en rijkelijk leven kan genieten en liefst met zo goedkoop mogelijke goederen uit Afrika.

Voor de aanval van Irak op zijn Buurlanden werden er zelfs speciale nieuwsuitzendingen gegeven, voor de aanvallen vanuit Rwanda op Congo worden er zelfs geen mediamensen uitgezonden of meldingsruimte in de media gemaakt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden