Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2004, 15:03   #71
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
@The Piano

Het KVHV omschrijven als een van de radicale en extremistische vlaams-nationale groepen en jeugdverenigingen is gewoon met de waarheid een loopje nemen.Zo was Paul Goossens preses van het KVHV in 1966-1967.
Dat op zichzelf maakt toch al duidelijk dat het KVHV niet in het rijtje thuishoort.
Onzin. Het is niet omdat thePiano ooit in de VVP van Claes heeft gezeten, dat de VVP niet 'verbrand' zou zijn. Vooral in de zeventiger jaren waren de kopstukken vanhet KVHV-Antwerpen een rechtsextremistisch zooitje. Ik noem maar een paar figuren zoals Edwin Truyens en Bart Vandermoere. Dat heeft tot vele interne twisten geleid en daaruit is dan later het NSV uit voortgesproten. Edwin Truyens was tot halverwege de jaren tachtig de ideoloog en programmaschrijver voor het Vlaams Blok. Op dit ogenblik is hij onder meer actief in de Wies Moens Stichting, Moens was één van de drie oprichters van het Verdinaso.

Trouwens, als ik goed ingelicht ben, bestaat er in mijn stad Antwerpen niet eens meer een KVHV-afdeling.

Hier in Antwerpen heb je maar weinig keuze: of je bent pro-blok of anti-blok, daartussenin bestaat niks. Dat is nu eenmaal Antwerpen. De stad waar alles altijd begint, vroeger en nu. De belangrijkste partijen zijn hier begonnen en/of groot geworden: Agalev, PVDA, Volksunie, Vlaams Blok, SAP, KP, AEL/Resist noem maar op, het is allemaal hier begonnen. Als het VB ooit moet vallen, dan zal het eerst in Antwerpen moeten gebeuren. Het is dan ook niks voorniks dat Filip Dewinter vanuit Brugge naar Antwerpen is verhuisd.