Los bericht bekijken
Oud 5 december 2008, 20:49   #262
dirk001
Parlementslid

Standaard

Het is gewoon heel erg dat men zomaar de wet naast zich mag neerleggen en een bedrijf zonder tussenkomst van de aandeelhouders zomaar kan verkocht worden voor een appel en een ei.

Maar ik vrees dat hier niks aan te doen zal zijn.

Ik vind het ook jammer voor al die aandeelhouders want Fortis was idd geen risico aandeel en vooral iedereen heeft de aandeelhouders maandenlang leugens verteld zowel onze regering als de fortistop en dan moet men plots op 2 dagen tijd de boel verkopen.

Ik denk dat men beter een paar weken het aandeel had geschorst en een aandeelhoudersvergadering had bijeengeroepen en dan was er geen probleem geweest.

Ik vrees nu echter dat ook het vertrouwen in dexia en kbc zoek is net vanwege deze overheidsactie. Ik bedoel wie durft er nu nog aandelen van kbc of dexia te kopen ? Voordat je het weet wordt het bedrijf uit uw handen genomen. Dit is een uitermate slecht signaal geweest.

Maar zoals ik al eerder zei ik vrees dat hier niks meer aan te doen is. Het is nu eigenlijk te hopen dat de belastingbetalers niet gaan opgezadeld worden met schadeclaims waar ze niks aan kunnen doen en die volledig de verantwoordelijkheid zijn van Letherme en de federale regering en dus ten persoonlijke titel van deze mensen zouden moeten worden ingediend.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden