Aan Luc B.
Altijd meer splitsen tot het dwaze toe is niet redelijk.
Als je niet akkoord gaat met een bepaald beleid zou je in democratie de verantwoordelijken moeten kunnen bestraffen door op iemand anders te stemmen.
Als ik hier op het forum wandel merk ik dat veel mensen overtuigd zijn dat een aantal wansituaties door de PS veroorzaakt zijn en dat kunnen ze niet bestraffen.
Oei, dus splitsen dat we lekker onder ons blijven.
Maar de splitsing van de nationale partijen hebben de kiezers niet gevraagd. En dat is de belangrijkste oorzaak van het 'democratische tekort' dat we nu meemaken.
Waarom zou ik nu moeten geloven dat als de onafhankelijkheid er komt (nadat men er mij toe gebracht heeft tegen mijn oorspronkelijke keuze en met hogervernoemde methode), de politici zich zullen bekeren en nooit meer zullen gebruik maken van dat soort manipulatie.
Ik ben niet van gisteren, hé. Slechte gewoontes (die je macht geven) raak je niet zomaar kwijt.
De NVA en andere Vlaamsnationalisten zullen me geloofwaardiger lijken de dag dat ze voorstellen om (zij het in een tussengangsfase) alle Belgen de gelegenheid te geven over het ganse federale beleid hun mening te geven.
Voorzover ik hoor wat er hier en daar gedacht wordt zouden we misschien wel verrast vaststellen dat de SP.A en de CD&V in Wallonië aanhangers vinden, de PS in Vlaanderen en dat het VB in het niet verdwijnt (behalve in Brussel bij franstaligen)
Maar dat zal er wel niet van komen. Politici zijn daar te bang voor.
Gecijferde en gedateerde feiten krijgen jullie één dezer dagen, na een beetje zoekwerk.
|