Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2004, 16:40   #10
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Er is onmiskenbaar een ommeslag geweest op het laatste moment, en de aanslagen hebben daarin de doorslag gegeven. Ook de grotere opkomst van de kiezer was een gevolg van de aanslagen. Ik ga hier niet discussieren over procentpuntjes.
Je snapt niet wat ik bedoel er zijn 3 mogelijkheden :

1 Spanjaarden werden bang voor meer aanslagen en stemden PSOE
2 Spanjaarden waren aznar en zijn leugens beu en stemden PSOE
3 beide hierboven.

Jij zegt dat het 1 is ik zeg dat het 3 is.

Citaat:
Jij gaat er onmiddellijk vanuit dat Aznar loog. Jij vergeet dat de springstoffen gestolen waren in Noord Spanje, en dat ze van dezelfde aard waren als deze welke Eta gebruikte.
Nee ze waren van hetzelfde type dat de ETA al jaren niet meer gebruikte .

Aznar heeft trouwens gezegd dat hij bewijs had dat het ETA was, ik wacht er nog steeds op .

Citaat:
Eta had bovendien aangekondigd dat ze "iets" gingen doen. Op dat ogenblik gaat 90 pct van de verdenking uit naar Eta.
Dat is onzin dat is gewoon omdat aznar wou dat het ETA was. Er wees niks rechtstreeks(explosieven bewijzen niks) naar de ETA en toch beschuldigde aznar alleen ETA .

Zelfs nadat het duidelijk was (ETA die ontkende, experts die zegden dat het waarschijnlijk ETA niet was, het onderzoek dat zei dat het ETA niet was de arabische geschrigten en tapes,... Bleef aznar zeggen dat het naar alle waarschijnlijkheid ETA was.

Citaat:
En om het onderzoek niet te bemoeilijken, het was nog aan de gang, moest Aznar heel omzichtig te werk gaan met informatie. Wij weten niet wat hij wist of (nog) niet wist. Ex post is het allemaal gemakkelijk om het op zijn leugens te steken, jij ziet niet dat de situatie een geschenk was voor Zapatero. Maar soit, in feite is dit niet mijn punt.
Ik zeg niet dat het geen geschenk was voor de PSOE maar jij ziet niet dat het deels aznar zijn eigenschuld is dat het zover gekomen is.

Citaat:
Dus wist Al Qaeda wat ze moesten doen om de PSOE te helpen winnen..., Amerika te irriteren en een domino-effect in Europa te veroorzaken
Europa is geirritieerd en dat is alleen slecht voor al qaida, er is ook geen domino effect. De aanslag is dus mislukt (politiek gezien dan)

Citaat:
Iedereen weet en ziet dat de reeds bestaande politieke wig tussen de VS en Europa, onvermijdelijk groter zal worden, om tal van redenen.
Helemaal niet, de wig is er voor iraq niet voor de "war on terror" zie je enig europees land zeggen dat de oorlog in afghanistan slecht is? nope zie je enig land zeggen dat de acties in de hoorn van afrika slecht zijn? nope zie je ....

Citaat:
Maar zoals gezegd spreken de Polen er nu ook al van. Het startschot is gegeven. De Spanjaarden plooien en nu zullen anderen in Europa ook geneigd zijn om te plooien.
En dat is weeral onzin, de polen hebben gezegd de beslissing van spanje een slechte beslissing te vinden. Zei vinden dat spanje zou moeten blijven om mee te helpen de terroristen te bestrijden. En nu kom jij af dat de polen erover spreken?

Zeg me eens wie volgt ? Wie heeft er gezegd zijn troepen terug te trekken? Juist niemand.
k9 is offline   Met citaat antwoorden