Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange
Via dit topic wil ik enkele vragen stellen aan onze allochtone medeforummers. Ik ben namelijk geïnteresseerd wat hun mening is betreffende bepaalde onderwerpen.
|
Ok.
Citaat:
Here we go:
1. Wat is uw visie op het leefmilieu? Hoe staat u bijvoorbeeld tegenover het langer openhouden van kerncentrales?
|
Milieu is belangrijk, de invloed van de mens op het milieu een ernstig probleem.
Ik ben voor het langer openhouden van kerncentrales.
Citaat:
2. In hoeverre vindt u de Vlaamse ontvoogdingsstrijd t.o.v. België interessant? (laten we puur kijken naar het streven naar Vlaamse autonomie, en dus niet het anti-migranten standpunt van 1 bepaalde partij).
|
Boeit me maar matig.
Citaat:
3. Vindt u het Nederlands een mooie taal? Heeft u ooit problemen gehad met het leren van deze taal? (moest dat ooit nodig geweest zijn)
|
Ja. Neen.
Citaat:
4. Wat is uw mening t.o.v. bepaalde progressieve ideeën (euthanasie, homohuwelijk)?
|
Homohuwelijk: geen enkel probleem.
Euthanasie: mits er geen gevaar voor misbruik is.
Citaat:
5. Vindt u dat u uw geloof voldoende kan beleiden? Vindt u het seculiere staatsmodel goed?
|
Ik ben niet gelovig.
Het seculiere staatsmodel is een must.
Of gelovige niet christenen hun geloof voldoende kunnen beleiden weet ik niet.
Citaat:
6. Moeten werkloosheidsuitkeringen beperkt worden in tijd? Doet de overheid genoeg moeite om werklozen aan de slag te krijgen?
|
Ja. Ja, maar beter kan uiteraard altijd.
Citaat:
7. Indien u niet-christen bent, heeft u persoonlijk "moeite" met katholieke symbolen in het straatbeeld (kerstmis, sinterklaas,...)?
|
Neen.
Citaat:
8. In hoeverre volgt u de dagelijkse (politieke) toestand van uw geboorteland (of indien u hier geboren bent, het land van uw (groot)ouders)?
|
Ik volg de toestand in Polen/Roemenië/Oekraïne/Duitsland/Hongarije zoals ik de actualiteit in andere landen volg.
Grootmoederlanden en grootvaderlanden zijn anders wel handig op EK's, WK's en Olympische spelen!
Citaat:
9. Wat vindt u persoonlijk positief/negatief aan België/Vlaanderen?
|
Het lijkt me alles samen één van de beste plekken op aarde om te leven, werken, een gezin vormen, kindjes grootbrengen.
Citaat:
10. Welk Europees/Belgisch/Vlaams culinair gerecht kan u bekoren?
|
Joodse en Italiaanse.