Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
@Darwin & @ Jos Verhulst
eerst en vooral een bedenking:jij past je maar zeer traag aan aan de algemeen opgang makende theoriën en verklaringen.Mischien dat je beter niet de nickname "Darwin"had gekozen;echte Darwinisten als ikzelf vinden dat enigzins ongepast.
Maar alle - whats in a name heh.....?
|
Ik bestudeer de evolutie. Maar mijn ideeën hieromtrent reserveer ik voor een publicatie die nog op stapel staat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Muziek en kleuren zijn bvb dingen die niet bestaan in de materie, maar die pas in een "geest" of "ziel" worden gegenereerd.
|
muziek,en elke vorm van geluid,is een trilling die zich voortplant door een medium met massa.(bvb lucht)
Door kinetische energie aan een massadeeltje te geven,die dat weer doorgeeft aan een volgende,enz,krijg je een golf.Jouw zogenaamde geest of ziel hebben daar niets mee te maken.Komaan mensen,dit is iets wat ze je in het 3e middelbaar hadden moeten leren.
En nu mag jij bij wijze van oefening eens opzoeken wat het verschil is tussen "lawaai" en "muziek" - je zal er veel van leren.
Kleur is full-spectrum licht dat gefilterd is zodanig dat alleen die fotonen die aan een bepaalde frekwentie trillen je ogen kunnen bereiken.
|
Muziek en kleuren hebben NIETS maar dan ook TOTAAL NIETS rechtstreeks met materie te maken.
Eenvoudig bewijs :
Waar zijn de geluidsgolven en de fotonen als je een droom in geluid en kleur droomt?
Nergens is het antwoord.
Emoties en gedachten zijn dus van een geheel andere, hogere orde, dan materie of energie.