Los bericht bekijken
Oud 7 december 2008, 17:29   #3
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
In mijn visie is de dood een basaal beroepsrisico voor para's. Net zoals het mislukken van bladerdeeg een basaal beroepsrisico is voor bakkers. Dus laten we dat toch in perspectief zien. Die 10 dode para's, ja da's erg, maar om dan snel, gelijk die kwezel Clinton in Somalië, al uw troepen terug te trekken - dat is kinds.
Natuurlijk mijn beste, waar wacht U op????
Geef het goede voorbeeld en meldt U aan bij het regiment para-commando...

Citaat:
Bon, dus nu de vraag: gesteld dat België met de inzet van slechts een paar tienduizend man, het land Congo helemaal kan stabiliseren en kan verheffen tot een meer stabiel land, waar mensen niet meer bij de miljoenen sterven, - hoe bereid moeten we zijn om slachtoffers te tellen in onze rangen?

U droomt mijn beste,zolang er andere naties de rebellen blijven steunen in ruil voor hun deel van de rijke congolese bodemschatten zal je nooit die hele regio kunnen stabiliseren met "een paar tienduizend manschappen"
Enig idee wat dit plaatje aan financieel impact vergt op onze economie....
Of gaat U persoonlijk 20% extra aan belasting ophoesten om deze oorlog te financiëren...

Citaat:
Een militaire interventie in Congo is wellicht een van de enige legitieme interventies van een Westerse natie sinds WWII (de interventies in Vietnam, Nicaragua, Cuba, Irak, etc... waren allemaal illegaal, laf of beide). Inzetten op Congo is zowel legitiem als nobel.
Ze wilden destijds hun onafhankelijkheid mijn beste...
Wel ze hebben het gekregen,en bij de overdracht destijds was het land qua samenleving wel degelijk gestructureerd...
En ze hebben alles naar de vaantjes geholpen mijn beste,vooral door de onderlinge clans in hun streven naar de macht en rijkdom ,dat ze er maar zelf uitgeraken...

Citaat:
Ook in Rwanda hebben wij getuigd van een kleinzieligheid die elke verbeelding tart. Na de dood van 10 para's schrokken wij weg, en lieten we een genocide de vrije loop.
Dat waren er destijds tien te véél mijn beste, opgeofferd door een canadese generaal die té laf was om enige actie te ondernemen...

En wéét U nog wat destijds de teneur was,dat die para's zogezegd betrokken waren bij het aanslagcomplot...
En die genocide had niemand kunnen afstoppen zonder het hele land tijdig onder militaire toezicht te plaatsen....
En dan had men destijds in de media wéér de woorden kolonisators en bezetters mogen lezen...

Achteraf is het altijd makkelijk praten mijn beste....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden