De verkiezingen zijn nog altijd ruim tweeënhalve maand weg, maar nu al valt een eerste slachtoffer te betreuren: de winterjas van N-Va-voorzitter Geert Bourgeois. Bij de voorbereiding van de opnames van het grote VRT-verkiezingsprogramma Doe de Stemtest, maandagnamiddag in Antwerpen, had Bourgeois zijn jas nogal ongelukkig dicht bij een brandende kaars gelegd. Een beetje vuur, veel rook en een beduusde N-Va-voorzitter die zonder jas terug naar West-Vlaanderen mocht, waren het gevolg. Het slachtoffer doet zelf het verhaal. "Voor de opnames kregen we een briefing op een soort receptie. Ik had mijn jas op een tafeltje gelegd, blijkbaar nogal dicht bij een kaars. Op een bepaald moment begint het achter mijn rug enorm te roken en te stinken. Bleek dat het mijn eigen anorak was die vuur had gevat." Bourgeois bezweert dat er geen reden tot paniek of leedwezen is. "Er zijn geen slachtoffers gevallen. Op mijn jas na."
Uit de Morgen