Los bericht bekijken
Oud 8 december 2008, 12:10   #52
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry he Moser; ik vond de ondertoon van Sus helemaal niet beschuldigend en Linnie reageert nu ook niet echt 'diplomatisch'.
Wat jij nu doet ; alle schuld bij Sus leggen vind ik onjuist want hij heeft wel een punt; jongeren zoals Linnie die thuis geen Nederlands leerden en de school hun enige bron was om die taal te leren lopen een blijvende achterstand op!
IK heb daar voorbeelden genoeg van gezien, de taalachterstand van Linnie( want die is er) is te wijten denk ik aan ouders die het belang van actieve taalontwikkeling thuis en binnen sociale omgeving niet willen zien omdat hun eigen taal als onderdeel wordt gezien van identiteit.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit mensen moet hinderen om mee te praten op het forum maar waar Sus op wijst klopt ook!
Ik vind dat ook prima dat slecht Nederlands pratende allochtonen mee komen praten, ook al was het maar om Nederlands te leren, en op de belgen kritiek te komen uitoefenen, als het geen verwijten zijn (racist, onverdraagzaam, nazi enz enz). Maar als ze nu , inplaats van moeite te doen om de taal machtig te worden, eerder fier zijn op hun tekortkomingen, heb ik toch moeite om ze te begrijpen ?! Ik zou in Lincoln zijn plaats net moeite doen om perfect Nederlands te leren, zodat men mij op dat gebied alvast niets kan verwijten...Maar ja, gemakzucht, dat is mischien gewoon aangeboren ? Hoe moet je dat anders gaan uitleggen ? En in dat geval is het natuurlijk zijn schuld niet, de natuur is in werking en daar valt niks aan te doen. Inch dinges zeker ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden