Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2004, 19:39   #13
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Binnen de CD&V liggen de waarden en normen hoog dat zij niet zo spreken over de gehandicapten. Kwestie van respect.
Wat is respectloos aan de gedane uitspraak?
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat onderzocht wordt hoe het komt dat er plots zo'n enorme stijging plaatsvindt.
Door het feit dat ouders bang zijn. Moet dat onderzoch worden? Hebben die ministers zo weinig voeling met gans de zaak. Dit is zeer duidelijk Dies:

De gehandicapten die sinds 1000en jaren eindelijk een beetje geintigreerd geraken in de maatschappij worden nu weeral in een slecht daglicht gesteld door zulke uitspraken, dat deze dan nog komen van de bevoegde minister is des te erger. Deze uitspraken wijzen enkel op een ongevoeligheid tegenover de ouders en de familieleden van de gehandicapten en uiteraard ook t.o.v. de gehandicapte zelf. Dat dit onderzocht zou kunnen worden-alowel ik dat al zeer raar vind dat men niet de mening van het Vlaams Fonds vraagt voor zulke uitspraken te doen, het is tenslotte een instelling van de Vlaamse Overheid, want het Vlaams Fonds weet wat er heerst bij de minder-validen ( deze keer dan toch ) en als men dan nog een onderzoek wil doen, wat niet eens gebeurd is, dat had op een respectvolle manier kunnen gebeuren. Maar niet zomaar krasse uitspraken om u populair te maken bij de individualisten van de maatschappij. Dat een groene minister dit zegt daar verschiet ik van, maar van rechtse liberaal Somers had ik eigenlijk niet beter verwacht.