Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2003, 14:45   #1
Esceha
Burger

Esceha's schermafbeelding

Standaard

Voortdurende fraude kinderbijslag door Turken en Marokkanen.

Introductie:
Toen ik al vele jaren geleden begon met het consistent suggereren dat er ongetwijfeld door Marokkanen en Turken werd gefraudeerd met het recht op kinderbijslag, werd ik minimaal beschuldigd van extreem rechtse borrelpraat. Deze altijd door links heftig ontkende zwendel, is echter al weer geruime tijd geleden via onderzoek van enige nog niet in slaap gevallen ambtenaren overduidelijk aangetoond. Ik beweerde al jaren dat misbruik eenvoudig is. Daar had ik geen gemeenschapsgeld verslindend onderzoek voor nodig. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand. Dat schijnt bij politici nog al eens te ontbreken. Die beseften in ieder geval niet dat er kinderbijslag werd, en zonder twijfel nog steeds wordt, uitgekeerd voor bijvoorbeeld uitsluitend op (van corrupte ambtenaren in den vreemde gekocht) papier bestaande kinderen. Het kostbare onderzoek richtte zich op fraude inzake kinderbijslag voor die zogenaamde in het buitenland verblijvende kinderen. Na jaren werd geconstateerd dat die fraude schrikbarend is en derhalve is mijn bewering - zoals dat eigenlijk vroeg of laat altijd het geval is - bevestigd.

=

Nieuwe feiten:
Geruime tijd loopt er een nieuw onderzoek, nu met name gericht op ontvangers van kinderbijslag die in het buitenland vermogen bezitten. Men verbaasde zich dat de overheid van Marokko niet aan dit onderzoek wilde meerwerken. Voor mij is dat een bevestiging dat bij veel politici niet alleen het gezonde verstand ontbreekt, maar dat zij ook een gemis blijken te hebben aan logica. In ieder geval vind ik dat gebrek aan medewerking volkomen begrijpelijk. Die weigering is gebaseerd op economische gronden.

De hierboven geuite beschuldigingen inzake tekortkomingen van veel politici dien ik nog aan te vullen met kortzichtigheid en een gebrek aan zicht op realiteit. Ik zal dat verklaren. Op basis van de nieuwe invalshoek is op 18 januari 2003 bekend gemaakt dat respectievelijk 16 gevallen van fraude in Marokko en 75 in Turkije zijn gesignaleerd. Totaal zou het gaan om Euro 750.000,=. Er zijn echter slechts 261 onderzocht. Een eenvoudig rekensommetje leert mij dat het percentage fraude gevallen dus 34% (!!!!!) is. Ik behoef niet eens veel durf aan de dag te leggen, als ik wederom een prognose poneer, namelijk dat het totale bedrag van deze zwendel vele malen hoger is.

Cor Schorel
(Ouod scriptie)
Esceha is offline   Met citaat antwoorden