Los bericht bekijken
Oud 9 december 2008, 21:42   #1
Sus Iratus
Banneling

Standaard Film "An Interview with Muhammed" uitgekomen

Citaat:
AMSTERDAM - De film An Interview with Muhammed van Ehsan Jami staat vanaf dinsdagmiddag online.

Jami houdt in de film een interview met een man die onherkenbaar is gemaakt. Hij draagt een tulband en heeft een afbeelding van de profeet Mohammed voor zijn gezicht.

De film begint met de introductie van Mohammed. De geïnterviewde vertrouwt Jami toe dat hij hem best met ’Mo’ mag aanspreken. “Want Mohammed is zo lang.”

Jami vraagt onder andere naar de jeugd van Mohammed. Ook stelt hij vragen over het huwelijk van Mohammed met een meisje van zes. Af en toe zijn er teksten uit de koran te zien.

Jami stelt thema’s als afvalligheid en vrouwenrechten aan de kaak. Hij wil aantonen dat de profeet zelf inziet dat ook hij fouten heeft gemaakt. Hij vindt zijn productie, die een klein kwartier duurt, geen anti-islamfilm.

De omstreden film is in het Haagse Nieuwspoort in première gegaan. Er werden extra veiligheidsmaatregelen genomen. Alle aanwezigen werden gecontroleerd en er waren beveiligers aanwezig. De veiligheidsdiensten NCTb en AIVD hadden de productie al gezien tijdens een voorvertoning.

De film is Engelstalig en duurt bijna een kwartier

hele artikel
An interview with Muhammed

Ik had dat ook in de subfora "Maatschappij en samenleving" of "Immigratie en integratie" kunnen plaatsen, maar dit subforum leek me uiteindelijk het best. Ik ben vooral benieuwd naar de meningen van de hier op het forum aanwezige moslims.
Hoe dan ook, gelieve eerst het filmpje te bekijken en daarna met commentaren te komen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden