Los bericht bekijken
Oud 10 december 2008, 12:08   #2
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Gahndi heeft ooit gezegd: "Among the many misdeeds of the British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." (beetje ironisch na de laatste aanslagen in Bombay)

Zelf ben ik een voorstander van persoonlijke wapendracht, mijn idee hierachter: een ontwapende bevolking is een gedomesticeerde bevolking die ze makkelijk met de voeten kunnen rammelen (wat dus ook constant gebeurt).

Ik had eigenlijk gewoon graag eens geweten hoe dat andere mensen hierover denken. Ik weet ook dat p.be nu niet de ideale steekproef is om een gemiddelde te krijgen, maar het lijkt me interessant om gewoon ook eens andere meningen te horen, zowel pro als contra. Hou het kort, maak het lang, maakt niet uit, shoot...
Wapenbezit: geen probleem

Wapendracht vind ik niet zo'n goed idee. Iemand zal maar eens over de rooie gaan met alle gevolgen van dien.

Waar ik wel voor ben is om het bezit van pepperspray en dergelijke toelaten. Het is pijnlijk, niet fataal maar kan m.i. antwoord bieden in geval van overval, aanranding,...
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden