dag Geert,
het gaat hier niet om een "intenetpeiling". Het systeem van internetbankieren is op dezelfde wijze beveiligd en werkt redelijk veilig en correct.
Men kan, zeker in Belgie met de electronische identiteitskaart, en ondertussen ook in combinatie met de electronisch beschikbare kiezerslijsten een systeem opzetten dat niet moet onderdoen voor het electronisch stemmen in kiesburelen.
Wat uw opmerking aangaat over het onverantwoordelijk gedrag van verkozenen, inderdaad, in onze particratie volgen zij gewoon de opdracht van de partij en vraag ik mij af waarom die daar allemaal moeten zitten. Men kan véél goedkoper een partijknop installeren.
Een voorbeeld van een parlementaire stemming (als ge dat nog niet zelf meegemaakt hebt kan ik u dat zeker aanbevelen)
-Er zitten een vijftal parlementariers in het halfrond tesamen met de voorzitter
-Deze laatste geeft lezing van een tekst en er volgen enige tussenkomsten
-De bel gaat (zoals in het theater)
-Uw volksvertegenwoordigers komen uit de bar en gaan op hun plaatsen zitten
-Vervolgens drukken zij in blok op het door hun partij voorgeschreven knopje (voor of tegen)
Als dit de democratie is die u wenst dan moeten we zeker voortdoen zoals we bezig zijn.
www.democratie.nu
Paul