Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
OK,
Twee scenario's:
1)dus u schiet hem neer, zonder het oog hem te doden.
Stel dat u hem per ongeluk (we zijn niet allemaal scherpschutters? ) op een fatale plek raakt, en hij toch sterft aan zijn verwondingen?
U wordt dan beschuldigt voor moord
|
Het hoogste dat men mij kan van beschuldigen is doodslag.
Verder word ik mits goede advocaat vrijgesproken aangezien ik gehandeld heb uit zelfverdediging en duidelijk een waarschuwing heb gegeven (desnoods zelfs waarschuwingsschot).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
2) U schiet, en hij is gewoon gewond. U belt mooi de ambulance en de politie. U legt klacht neer voor diefstal. Hij legt klacht neer voor slagen en verwondingen. Geloof mij, u zal veel zwaarder gestraft worden dan hij. Ik heb al veel verhalen gehoord van de gevolgen van mensen die het recht in eigen handen namen. Zij werden zwaarder gestraft dan de oorspronkelijke daders.
|
Pleit U hier om de inbreker dood te schieten zodat hij geen proces kan aanspannen?
De fout is trouwens dat die mensen klacht neerleggen voor diefstal. Ze moeten klacht neerleggen voor nachtelijke inbraak en bedreiging.
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 19:43.
|