Los bericht bekijken
Oud 25 maart 2004, 09:59   #107
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainman
1) Waarom zou een allochtone winkelier zijn waren goedkoper kunnen aanbieden als zijn autochtone collega?

2) Een allochtoon die in armoede leeft komt dus volgens jou terecht in de criminaliteit, een mooi argument om het aantal allochtonen te verminderen me dunkt.

3) Natuurlijk is dit veel complexer maar men moet nu eenmaal roeien met de riemen die men heeft.

4) Dus een allochtoon kan enkel integreren als ik bij hem/haar mijn euro's spendeer?

5) Grappig, de fictieve link tussen de huidige Vlamingen en Nazi Duitsland is precies het enige dat jullie zelfverklaarde mensenredders hebben. Overal wordt opgeroepen om de eigen economie te stimuleren maar enkel als een Vlaming dat doet, wordt hij bestempeld als fascist.
Leg me trouwens eens uit hoe het komt dat de huidige generatie Duitsers niet meer wordt verweten dat hun voorouders in WOII zware fouten begaan hebben, maar dat wij Vlaamsgezinden ons nog steeds moeten verantwoorden voor zaken die meer dan 50 jaar geleden plaatsgevonden hebben. Ik geloof niet dat er toen zelfs iemand op dit forum (uitzonderingen bevestigen de regel) geboren was.

1) Duidelijk heb je de allochtone winkels nog niet veel bezocht. Wel, probeer eens in de Abdijstraat te Antwerpen. De "Vlaamse" groentewinkels zijn ongeveer dubbel zo duur.Om over andere producten (import uit Turkye ea) nog maar te zwijgen.

2) Er is meer kans ja.

3) Je bent dus een man van halve maatregelen die nergens toe leiden?

4) Er is meer kans ja.

5) Dit maakt mijn stelling niet minder waar. Je hoeft trouwens niet ergens geleefd te hebben om er iets nuttigs over te kunnen zeggen. Daarvoor gebruiken sommigen het wonderlijke "geschiedenisboek".

PS.: Ik zou het boycotten van handelszaken niet echt een stimulans noemen voor de eigen economie.