Los bericht bekijken
Oud 11 december 2008, 13:30   #272
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Goed, u heeft dus wederom geen concrete bewijzen, laat staan mét verwijzingen naar desbetreffende berichten door mij geschreven. U krijgt van mij tot 18.00 vandaag om ofwel met die harde bewijzen voor uw uitspraken te komen, ofwel uw verontschuldigingen aan te bieden voor uw lasterende woorden. Doet u dat niet, kunt u zelf wel raden wat er gaat gebeuren. (hint: klik)

Ik heb gezegd dat daarmee de kiem voor de opkomst van extremistische stromingen gelegd was, niets meer, en u weet dat heel goed.
Werd die kiem in Spanje, Portugal(je moet niet schrijven dat die niet deelnamen aan WO2, ik weet dat), Italië, Japan dan ook gelegd door dat Verdrag van Versailles? Néé toch? Waren die extremistische stromingen dan ook niet aanwezig in Frankrijk, België, Nederland, Roemenië, Engeland, Noorwegen etc (de lijst is te lang!)?? Hadden die landen ook herstelbetalingen opgelegd gekregen in het Verdrag van Versailles? Fascisme en nazisme ontstonden niet tgv het Verdrag van Versailles. Racisme ook niet. Ze hadden ook (dubieus) "succes" in andere landen.
Citaat:
En even terugkomend op dat antisemitisme dat reeds bestond in Duitsland voor 1919:

Dat klopt, net zoals het antisemitisme overal in Europa, en elders, bestond, zowel voor én na die tijd. Winston Churchill, en ook Joseph Stalin bijvoorbeeld, hadden ook trekjes die op zijn zachst uitgedrukt antisemitistisch waren. Dus doe nu niet net alsof het Duitsland en de Duitsers waren die een monopolie op antisemitisme hadden. Daarmee is overigens dus zeker niet gezegd dat ik het goedpraat; het is enkel een droge constatering van de feiten.
Uw geliefde moslims kunnen er trouwens ook wat van, maar daar heb ik u nooit tegen zien ageren. U bent dus ten eerste selectief verontwaardigd, en ten tweede bent u dat op een totaal verkeerde basis.
Schreef ik dan dat antisemitisme elders niet bestond? De Belgische, Franse en NL collaboratie vertrok voor een deel vanuit de antisemitische (en de anticommunistische) propaganda. Antisemitisme ontstond niet tgv het Verdrag van Versailles. Het had ook (dubieus) "succes" in andere landen.
In die landen was er geen militair industriëel complex, zo niets ontziend als het Duitse.

Het is die ganse redenering, de fout/basis van WO2 bij de gealliëerden en het Verdrag van Versailles te leggen die een onbetamelijke en mislukte poging is om de schuld van het nazisme en fascisme, van de Holocaust en van WO2 bij de gealliëerden te leggen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 december 2008 om 13:58.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden