Los bericht bekijken
Oud 11 december 2008, 16:52   #1
WVA
Vreemdeling

Standaard Onderwijs en technologie

Beste Forummers,

ik heb eigenlijk een vraag in verband met het gebruik van de programma's zoals word, excel, powerpoint en dergelijke meer.
Sinds enige tijd heb ik mij een nieuwe laptop aangeschaft. Een prima computer voor een prima prijs. Enige probleem is dat programma's zoals word, excel, powerpoint etc. er niet bijzaten.
Na enige tijd zoeken kwam ik terecht bij 'open office'. Dit is gratis software en is een prima alternatief voor de gekende microsoft programma's zoals word.
Zou het nu geen goed idee zijn om scholen te laten werken met deze gratis 'open office' programma's? Het is voor iedereen gratis te downloaden, en zelfs voor mensen zonder internet kan het niet al te moeilijk zijn hieraan te geraken. Op die manier kan men de almacht van microsoft breken en bovendien moeten ouders de dure programma's niet steeds te kopen. Door jongeren van kleins af aan te laten werken met deze programma's zal dit na enige tijd ook het standaard programma worden (zoals dat nu het geval is met word). Het is maar een idee maar wat vinden jullie ervan? Misschien iets voor de minister van onderwijs
(trouwens van lay out en manier van gebruiken lopen de programma's van open office bijna volledig gelijk met die van microsoft).
WVA is offline   Met citaat antwoorden