Los bericht bekijken
Oud 14 december 2008, 11:48   #5
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephesus Bekijk bericht
Marie van de Koster, ik kan u hier zo eventjes duizenden topics neerzetten waardoor ik mij afvraag in wat voor een wereld wij leven. Maar is het daar nu niet een beetje te laat voor? Moeten we in plaats van te jammeren over hoe onze wereld er wel aan toe is niet zelf onze handen uit de mouwen steken om deze wereld te verbeteren?
Door hierop te antwoorden, ga ik wel erg off topic, vrees ik. Maar goed, u heeft een directe vraag gesteld.
Eerst en vooral : gezien u vraagt wat ik er aan zou doen, geeft u toe dat er een probleem is. Graag had ik van u vernomen wat we er kunnen aan doen? De handen uit de mouwen steken om de wereld te verbeteren, is een wat naïeve oplossing.
Ik geloof nog altijd in het gezegde dat als ieder voor zijn eigen deur keert, de hele straat proper blijft. Ik probeer dan ook vriendelijk te zijn tegen iedereen en alle mensen op dezelfde manier te behandelen. Geen verschil of ze oud of jong, man of vrouw, wit of zwart zijn. En ik denk dat indien iedereen dat doet heel wat ellende in de wereld voor een deel vanzelf zou verdwijnen. Maar iedereen moet dat dan wel willen, ik, mijn buurman, mijn landgenoten in een ander deel van het land, mijn medemensen aan de andere kant van de wereld ... Helaas stel ik vast dat die goede wil tegenwoordig bij het grootste deel van de mensen ontbreekt.