Discussie: partij verkocht ?
Los bericht bekijken
Oud 25 maart 2004, 21:02   #24
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Roegiers
Hoewel ik het niet erg begrepen heb op mijn "oud-voorzitter", ik vind hem niet bepaald betrouwbaar, erken ik wel dat hij een actief parlementslid is.
Toch wil ik jullie ff laten binnenkijken in gewoontes en geplogendheden die daarover bestaan. Het is namelijk niet voor de hand liggend dat je als lid van de meerderheid wetsvoorstellen indient. Heel wat zaken zijn reeds afgesproken bij een regeringsvorming en zijn dan ook opgenomen in een regeerakkoord. In principe dien je als lid van de meerderheid dan ook enkel voorstellen in die niet zijn afgesproken. Dan nog weeg je af of je geen splijtzwam indient, of je bespreekt het met je partijgenoten-ministers. Denk bv. aan het wetsvoorstel van Annelies Storms over de uitbreiding van het ouderschapsverlof dat door de regering in Raversijde werd overgenomen.
Als oppositielid heb je daar natuurlijk allemaal geen rekening mee te houden.
En of Geert zal zetelen in het Vlaams Parlement, daar wil ik nog wel wat geld op inzetten. Ik geloof het immers niet, en met mij heel wat collega's (ook NVA'ers...). Dacht je anders dat Jan Loones zomaar eerste opvolger is in West-Vlaanderen?
Wat heeft Geert gedaan om uw vertrouwen te beschamen?

Als eerste democratisch verkozen voorzitter van de VU hebben jullie hem kapot gemaakt.

Daarna hebben jullie hem uit de partij willen zetten omdat hij, terrecht, tegen het Lambermont gestemd heeft.

Van Bertje kan ik wel ietd heel anders schrijven. Voor wie moesten de partijstatuten aangepast worden (een ex voorzitter van de VU mag de eerste jaren geen minister worden)?

De waarheid heeft z'n rechten.