Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2004, 11:47   #61
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Maar dat doen ze ook in sommige voorsteden van Parijs, daar is dat het geval met bodyguards van de fundamentalistische moslimorganisatie.

Ik vind juist dat dat het probleem is, enerzijds worden die enkele fundamentalisten en extremisten gedoogd, anderzijds gedragen autochtonen zich agressief en ondemocratisch als tegenreactie (let wel, niet altijd, sommige doen het ook uit blinde haat zonder zelfs enige reden). Moesten de democratische partijen nu eens met concrete oplossingen komen zou dat de populariteit van extreem-rechts al een goede klap geven. We moeten gewoon niet bang zijn om de waarheid te zeggen en wat hardere maatregelen te nemen.
Die tendens komt verrassend goed overeen met die in Europa tijdens het interbellum. Gematigde patrijen staken te veel hun kop in het zand wat leidde tot de grotere populariteit van extremistische partijen zoals communisten en fascisten. Ik ga het VB nu niet fascistisch noemen, dat geldt slechts voor enkele personen binnen die partij, maar ik vind hun reactie wel te fanatiek.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden