Los bericht bekijken
Oud 17 december 2008, 14:47   #84
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik behoor tot die typkes die vindt dat zowel Israel als de Palestijnen het zelf eens moeten eens worden. Ik heb sympathie voor het menselijke aan zowel de Palestijnse als Joodse zaak. Ik zou zeggen: weg met westerse steun voor beiden, want jawel, zowel Europa als de VS steunen BEIDEN.
Als het Westen volledig de handen wegtrekt van het conflict, staat de uitkomst al op voorhand vast. Op die manier creëer je een soort 'Spaans scenario', waarbij non-interventie (niet militair te interpreteren) gelijk staat aan het steunen van de sterkste partij, i.c. Israël, die dan de vrije hand krijgt om komaf te maken met het Palestijnse vraagstuk.

Overigens denk ik niet dat je kan stellen dat de VS beide zijden steunen: de haast onvoorwaardelijke steun van Washington aan de staat Israel en de invloed van de zogenaamde 'Israel Lobby' is erg goed bekend.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden