Los bericht bekijken
Oud 19 december 2008, 21:06   #142
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik heb vanaf 1978, en ook nog wel daarvoor denk ik, stellig geloofd dat in '48 de Palestijnen niet door de Joden werden weggejaagd maar door hun Arabische broeders, die een vrij schootsveld wilden hebben.
Laten we wel wezen: het Arabische Legioen onder aanvoering van Glubb Pascha, de Egyptische troepen, die van Syrië - daaraan toegevoegd De Turks/Libanese landeigenaren, nee ik kon (en kan) in deze stelling niets vreemds zien.
Forumlid Ossaert haalde een aantal stukken aan, onder andere die van de al eerder besproken Maersheimer, nu moet ik toch echt gaan twijfelen. Omtrent deze mythe, zoals Maersheimer beweert, zal ik me dus zeker heroriënteren
Ilan Pappe, The Ethnic Cleansing of Palestine.

Ik ben al een tijdje op zoek naar dit boek, geschreven door een Israëlische historicus en gebaseerd op recent vrijgegeven Israëlisch archiefmateriaal. Ik vermoed dat dat veel antwoorden kan geven op je vragen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden