Los bericht bekijken
Oud 20 december 2008, 02:43   #156
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Van Rossem heeft nooit iets bewezen behalve dat hij een bijzonder grote bek had en dat hij die kon en durfde gebruiken.

Dat heeft hem zijn miljarden opgeleverd, zijn postje in de kamer en ook zijn gevangenisstraf en zijn publieke afgang in 1993.

Van Rossem is in het beste geval een varkensblaas vol warme lucht die stilaan leeggelopen is.
Het enige wat van hem zal gemist worden is zijn spektakelwaarde.
Ik begrijp dat zijn stijl niet direct geliefd is in Belgie, of zeg maar Vlaanderen. Iedereen die uit het gareel van conformisme treedt wordt er nogal hard aangepakt door de "gemeenschap", de media en de publieke opinie. Het is een beetje eigen aan de vlaamse cultuur: zwijgzaam op de achtergrond blijven werkt altijd beter. Sorry, maar dat is de reputatie die wij hebben in het buitenland.

Mensen zoals Van Rossem, die weten waarover ze spreken, mogen van mij best een grote bek hebben. Ik kijk naar de inhoud van wat hij zegt. 75 % van het parlement kon niet tippen aan het intellect en doorzicht van die man.

En, persoonlijk vind ik zelfs niet dat hij een grote bek heeft, of het stoort mij hoegenaamd niet. Het is gewoon een andere stijl. Zonder complexen. Zo komt de boodschap gewoon duidelijker en beter over. Waarom toch altijd oppassen om niemand op de tenen te trappen? Van Rossem deed dat niet, dat is waar de doorsnee vlaming het op de keper beschouwd moeilijk mee heeft/had.

Je kan toch niet ontkennen dat JPVR af en toe nagels met koppen heeft geslagen.