Los bericht bekijken
Oud 21 december 2008, 17:03   #17
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Misschien moeten we toch eens overwegen buiten dat parlementaristisch denken te stappen. We zijn al generaties bezig op de 'oppositie' te stemmen en na al die tijd is er structureel nog niks wezenlijk veranderd.Ik zie veel meer nut in burgerlijke ongehoorzaamheid:
- Geen belastingen meer betalen aan de federale staat
- Geen deelname aan de federale verkiezingen (en eigenlijk ook niet aan de regionale)
- Geen boetes meer betalen
- Niet ingaan op de vraag om een electronische identiteitskaart te gaan halen en er nog eens 15 euro voor moeten dokken ook
- ...

Als individuen kunnen we zoiets niet doen, maar als beweging met duizenden mensen zou dat wel een ferme vuist zijn.
We kunnen de strategie van de Inertie inderdaad overwegen, en we moeten er in elk geval stevig over discussiëren. Zo'n massa-actie vergt alleszins heel wat voorbereiding.

Een andere strategie ter ondermijning van een verdrukkende staat is die van de Creatie. Voor het ogenblik kan alvast volstaan op individueel vlak maximaal gebruik te maken van de mogelijkheden die de bestaande wetgeving biedt.

Je deed me er overigens aan denken dat ik een paar van die door jou vernoemde acties al aan het uitvoeren ben, maar dan eerder wegens selectieve gaten in m'n geheugen dan vanwege 'den poltiiek'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden