Sinistra
Citaat:
Natuurlijk, want de politieke klasse in dat E.U gedrocht gedraagt zich als de gewillige hoer van het Eurabische bezettingsproject, uitgetekend begin de jaren '70 na de oliecrisis.
|
??? Die theorie mangelt langs alle kanten. Het is net de VS die de beste maatjes zijn van de belangrijkste Arabische regimes, in de eerste plaats natuurlijk de regerende tirannen van Saudi-Arabië, waarmee de Bush-familie een bijzonder nauwe persoonlijke en zakelijke band heeft, zozeer zelfs dat de sheiks zijn verkiezingscampagne financierden.
Overigens heeft de EU vele speciale verdragen met Israel afgesloten, ondanks het feit dat Israel zich absoluut niets aantrekt van VN-resoluties of Europese recommendaties. De EU behandelt Israel met zijden handschoenen, zeker in vergelijking met andere staten in de regio als Syrië of Iran, die nochtans geen enkel land bezetten en geen VN-resoluties overtreden.
Citaat:
Bovendien ben ik geen racist, want ik haat geen Molukkers, Indonesiërs, Joden of Afro-Amerikanen.
|
Sommige racisten haten enkel een bepaald ras of volk. Er zijn genoeg historische voorbeelden...
Citaat:
En ook niet de Arabier als menselijk wezen, wel hun verachterlijke cultuur gebaseerd op primitieve principes zoals sexisme, machisme, Jodenhaat, Amerikanenhaat en onverdraagzaamheid t.a.v blanken en westerlingen.
|
Sexisme, machisme zit ook stevig ingebakken in de Latijnse, mediterraanse EN Joodse/Israelische (sefardi vooral) cultuur. ik ben door heel de arabische wereld getrokken, heb zelfs de beroemde Al-Azar-moskee in Cairo bezocht (ik ben GEEN moslim), en heb nooit enig teken gezien van onverdraagzaamheid. Wel in tegendeel iedereen staat voor je open en is geïnteresseerd. Arabieren (in tegenstelling tot U) zijn slim genoeg om een onderscheid te maken tussen de politieke leiding van bepaalde landen (de Israel/de VS in dit geval) en hun bevolking. Iedereen in de Arabische wereld is perfect op de hoogte van het gelobby en de machinaties van bepaalde drukkingsgroepen in de VS. Ze weten ook allemaal dat de VS Bin Laden gesteund hebben tegen de Soviets en dat de onderdrukkende regimes in Saudi-ArabiË en Egypte lakeiën van de VS zijn. Ze haten de leiding van de VS en van Israel (EN van hun eigen land, zeker in Egypte), oorlogsmisdadigers die het Midden-Oosten veel leed berokkend hebben, maar niet de bevolking van die landen. Steeds vroeg men mij of ik Amerikaan was of Jood. Toen ik zei dat dat niet het geval was, vroeg ik steeds of dat een verschil gemaakt zou hebben. Op enkele uitzonderingen na zei men steeds van niet, dat de Amerikanen niet verantwoordelijk zijn voor de misdaden van hun regime. In Egypte zijn ook veel Israelische toeristen, die worden met open armen ontvangen. Maar als je spreekt over Sharon of Bush dan zie je dat die echt even erg gehaat worden als Hitler in west-Europa.
Citaat:
Iemand die in een radioprogramma zegt dat zij "6 miljoen" handtekeningen wil verzamelen is voor mij en voor elk normaal mens een antisemiet!
|
Waarom? Niet enkel de Joden hebben afgezien en geleden, ook andere volkeren zoals bvb. de Palestijnen. Het ene leed is niet meerderwaardig aan het andere leed. Ik zie niet in wat dat met anti-semitisme te maken heeft.
Citaat:
1. Gretta Duisenberg werd in korte tijd de bekendste Nederlandse actievoerder voor de Palestijnse zaak. In een gesprek met haar joodse buren, die zich stoorden aan de aanwezigheid van de vlag, zou ze hebben gezegd dat het "de puissant rijke joden in Amerika zijn die Israël in stand houden, waardoor ze in Israël de Palestijnen kunnen onderdrukken". Bron:ttp://nl.wikipedia.org/wiki/Gretta_Duisenberg
|
Wel ja, dat is gewoon een historisch feit natuurlijk. Iedereen weet dat Israel succesvol is geworden door steun uit de VS, dat is misschien wel een taboe in Nederland of de VS maar daarom niet minder waar. Overigens waarom storen die Joodse buren zich aan die vlag, anti-Palestijnse racisten misschien?
Citaat:
Uitverkoren volk staat gewoon in de bijbel waarvan ik citaten pluk en voor mij is daa het begin ontstaan van onze westerse samenleving, het geen communisten zoals u liever zouden vernietigen.
|
De Bijbel is niet geciviliseerder dan de Koran. In de Bijbel staat bvb. dat mensen met een buitenechtelijke relatie of homoseksuelen gestenigd moeten worden, en dat de ongelovigen vreselijke martelingen zullen ondergaan. De Koran is overigens grotendeels gebaseerd op de Bijbel. Dat is zeker niet de enige basis van de huisige westerse samenleving. Die basis is een samengaan van verschillende factoren, waaronder het christendom, maar evenzeer (indien niet meer) de Romeins-Griekse beschaving (waar ook de Arabische wereld veel van ontleend heeft), Germaanse, Keltische elementen, etc. ook Islamitisch Spanje en contacten met de islamitische wereld hebben het Westen mee vorm gegeven. (veel wiskundige termen komen nog steeds uit het Arabisch, alsook onze cijfers). De Cartesiaanse verlichting maakte de westerse samenleving echt anders van de rest, een verlichting die nog niet doorgedrongen is in bepaalde extremistische christelijke middens...
Citaat:
En nogmaals ik vind Arabieren niet minderwaardig als mens of als ras, wel hun cultuur is ondergeschikt aan de westerse cultuur.
|
Ze zijn wat achter geraakt, dat ontken ik niet, vooral door de te grote rol van religie, ze hebben de Cartesiaanse verlichting gemist.