Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Dat was zijn plicht en zeker geen schending van de scheiding van de machten. De minister moet zorgen dat het gerecht op een goede manier zijn werk doet. In dit geval is hij juist een goede minister geweest en alert , anders was een zware crimineel vrijgekomen.
Justitie is dringend aan hervorming toe en Van Deurzen was daaraan bezig en krijgt dan zelfs nu veel steunbetuigingen vanuit de magistratuur.
natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die liever de zaken op hun beloop laten omdat ze er beter van worden (zakkenvullen) en het zijn net die personen die eruit moeten.. Dus wie boter op zijn hoofd heeft, probeert anderen zwart te maken om zijn postje veilig te stellen.
Trouwens , ik zie (hoop) echt eens de ware toedracht te weten te komen en stel al mijn hoop op die onderzoekscommissie..
|
Vandeurzen was verantwoordelijk voor zijn kabinet. Zijn kabinet HEEFT contacten gehad met kabinet van LETERME over Fortis zaak. De advocaten van de Staat hebben OP HETZELFDE OGENBLIK hun instructies gehad. Met voorkennis gezien anders een verzoek tot heropening debatten niet nodig was. Zelfs nu nog beweren dat hij 'niets' gedaan heeft getuigt van een grenzeloze vereenvoudigde voorstelling van de zaken een ex-minister onwaardig. Punt uit. PS: na het tuchtonderzoek dat bevolen is naar de rechters en na de aangekondigde onderzoekscommissie wordt er overigens (blijkbaar) thans ook een onderzoek geopend naar de bewuste advocaten: zij, en zij alleen, kennen de ware toedracht. En als ze zich niets te verwijten hadden, weest gerust, hadden we ze al allen 'in grote getalen' dat zien uitleggen op tv. Hun stilzwijgen doet pijn aan de oren. En wie geeft instructies aan deze advocanten van de 'participatiemaatschappij' ? Juist, het kabinet van Leterme... en wie heeft ondermeer zetel in deze participatiemaatschappij ? Vandeurzen heeft terecht zijn ontslag gegeven. Maar blijkbaar heeft hij nog steeds niet door in welk spel hij betrokken was. Of hem dat nu siert of niet laat ik over aan de sympathieke lofbetuigers. Maar feit is dat ik toch wel een minister van justitie wens dat zijn pappenheimers kent. Of was dat verloren gevangenisbriefje toeval denk je ? Stel je maar eens voor dat het gelukt was: weg Jo. Vrij spel Yves. Toeval bestaat niet.