Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Ik zie geen vliegende theepot, maar ik moet wel geloven dat hij bestaat? Ik zie geen vliegend spaghetti-monster, dus ik moet maar geloven dat hij bestaat? Er zijn talloze dingen waarvan je het niet-bestaan niet kunt bewijzen. Hieronder vallen ook alle schepsels van de menselijke fantasie.
|
1)-de profeten hebben nooit over "spaghetti-monster" gesproken. (geen enkel heilige boek heeft over dit monster gesproken, noch het OT & NT...)
2)-uw spaghetti kun je niet met de enige echte vergelijken, omdat uw spaghetti monster ten eerste een monster is, en niet "de" bron van het leven op aarde en de hemel,.
3)-Uw spaghetti monster heeft zichzelf niet bekend gemaakt.
4)-de geboorte van spaghetti monster heeft enkel in de hoofden van de anti religieuzen plaast gevonden om de islaam en de godsdienstige invloeden ervan tegen te gaan.
Maw, heel uw plot kan gemakkelijk opgedoekt worden, het haalt zelfs niet de niveua van "musailamatu" de leugenaar !!!
Citaat:
|
Dat zeg ik niet. Hoop kun je niet zien, het is er wel. Liefde kan je niet zien, het is er wel. Als God bestaat, is het een metafoor voor iets veel subtielers dan de immer wakende Vader van de Koran en het Oude Testament.
|
Vader ?
Indien hij zou bestaan ,is het een metafoor ??
Dat zijn twee kenmerken dat u juist een verkeerde godsbeeld heeft, en daar ligt de heel probleem,.
Citaat:
|
U bent degene die de wereld veel te simpel aanschouwt, niet ik:
|
Ego, ego...
Citaat:
|
De veronderstelling dat de aarde rond was bestond al heel erg lang, maar werd juist door religie jarenlang onderdrukt; de onderzoekers gevangen gezet, en de onderzoeksresultaten vernietigd.
|
Juist, in europa ! bij ons is dat anders !
Citaat:
|
Op wat voor een manier? Toch niet van creatie hoop ik? Dat is allang achterhaald door de wetenschap.
|
Dat is maar een gedachte dat het achterhaald is, het is nog niet officieel aangeschouwt zoals de minderheden waar ik het over had, maar het wil niet zeggen dat het achterhaald is, wel in gedachte van de anti-religieuzen ,je ziet weer hoe anti religieuzen hun gelijk bij de hand willen helpen, zo werkt dat niet...
Citaat:
|
Of horen, of voelen, of proeven, of ruiken. Geloven is geen zesde zintuig. Geloof zonder bewijs al helemaal niet. Ik zeg u nu: ''Het probleem ligt niet in het godsbestaan zelf, maar in de onwelwillendheid van mensen om de wereld te willen accepteren zoals ze is. Om de pracht ervan te zien. Om geen conclusies te trekken omtrent dingen die we niet kunnen weten.''
|
Je kunt toch de deuwaarder zien eh, hoeveel godsdeurwaarders zijn tot de mens gekomen om de boodschap des heer aan te kondigen ???
Citaat:
|
We kunnen dat meten, net als het Big-bang residu.
|
Vroeger niet, nu wel.
Citaat:
|
Er zit een hiaat in die redenering die de wetenschap er al uit heeft gehaald. Leven en natuur wordt niet op dezelfde wijze 'gemaakt', als een televisie.
|
Dus je gelooft, maar ontkent.
Citaat:
|
Integendeel. Ú bent bang dat uw wereld instort en daarom verzet u zich tegen de resultaten die de wetenschap binnenhaalt als feit.
|
De wetenschap heeft nooit bewezen dat god niet bestaat.
Citaat:
|
Wij hebben niets te verliezen; we passen ons wereldbeeld namelijk aan aan de feiten.
|
De feiten ? Zoals vroeg op staan naar het werk, en 's avonds lekker in de luie zetel zitten voor de televisie ??
Citaat:
|
U daarentegen, hebt alles te verliezen. Als u nu atheïst zou worden, zouden al uw gelovige jaren voor niets zijn geweest.
|
Ik geloof in allah, in mo7ammed, in jezus, en in mozes, als ik morgen dood ga, en niets daarvan vind heb ik niets te verliezen, i believed and i have nothing to lose, als jij morgen dood ga, en daar toch is te vinden is (paradijs, hel) dan ben jij de grootste lul !
Citaat:
|
Nog een misvatting van u is dat ik bang zou zijn voor God.
|
Waar heb ik dat gezegd, verkeerde interpretatie waarschijnlijk, of mijn foutieve nederlandstalige verwoording , het zal waarcshijnlijk de laatste zijn...
Citaat:
|
Dit is allesbehalve waar. Als ik voor de Goddelijke rechtbank verschijn zal ik hem zeggen dat ik niets wijzer werd uit de wirwar van duizenden verschillende opvattingen omtrent Hém.
|
Citaat:
14:1 Alif Laam Raa. (Dit is) een Boek, dat Wij tot u hebben geopenbaard, opdat gij de mensen, met het verlof van hun Heer, van de duisternis tot het licht zult brengen – tot de weg van de Machtige, de Geloofde.
14:2 Van Allah, aan Wie wat er ook in de hemelen en op aarde is, toebehoort. Maar wee de ongelovigen wegens een strenge straf.
14:3 Die het tegenwoordige leven boven het Hiernamaals verkiezen en (anderen) van het pad van Allah afhouden het krom wensend - dezen zijn het die ver afgedwaald zijn.
14:4 Wij zonden geen boodschapper dan met de taal van zijn volk, zodat hij (het) hun duidelijk moge maken. Dan laat Allah dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil. Hij is de Almachtige, de Alwijze.
|
...maar nu weet jij !