Los bericht bekijken
Oud 25 december 2008, 21:03   #108
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
archetypische manier, waarmee hij zelf dus meteen een aantal vooroordelen over moslims/Marokkanen meer dan bevestigt.
En jij Sus, reageert op een typisch (ik zou niet zeggen: archetypisch) Vlaamse manier. Vlamingen zijn het niet gewoon dat anderstaligen hun taal leren. Zij hebben dan ook absoluut geen geduld met mensen die de taal imperfect spreken, en schakelen dan in het beste geval over op een andere taal, of weigeren, zoals jij nu doet, het gesprek.

Toen ik veertien was, was mijn Engels schabouwelijk en heeft mijn oudere zus mij eens meegesleurd naar Londen, alwaar ze mij verplichtte in alle praktische aangelegenheden (hotel, restaurant, winkel, British Museum, ...) zelf de mensen aan te spreken. Ik kan je verzekeren dat zij allemaal heel geduldig en traag spraken, en moeite deden om mijn gebrabbel te verstaan.

Ik heb ook een tijdje in Duitsland gewoond, en daar heb ik heel snel Duits geassimileerd dankzij het geduld van de Duitsers en spreek ik nu perfect Duits. Ook in Polen trek ik goed mijn plan met mijn beetje Pools en heb ik niets dan positieve reacties ontvangen. Idem in Spanje, enzovoort.

Je gaat je taal niet positief kunnen uitdragen door de zuurpruim uit te hangen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden