Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Dus God is stoffelijk?! Nu wordt het me echt té grappig hoor! Dat zou betekenen dat de materialen die God zijn ergens vandaan zouden moeten komen. Waar? Dat weet niemand. En, hij kon toch alles? Verschijnen zonder dat iemand eraan sterft lijkt me niet het grootste probleem.
|
Heb ik dat gezegd ? U eigen logica en visie over het andere verraadt u, dat is een eigenlijke probleem die enkel te wijten is aan jezelf,.
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "Allah is de Enige.
2. Allah is zichzelf-genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."
Citaat:
|
En dan nog: Geschriften bewijzen helemaal niets, over geen enkel onderwerp. Al zou de Koran het eerste boek zijn waar 1+1=2 in stond, dat bewijst niet dat het boek goddelijk geïnspireerd is; dat bewijst alleen maar dat de schrijver een denkstap kon maken.
|
27-14; . En zij verwierpen deze onrechtvaardig en aanmatigend terwijl hun zielen er van overtuigd waren. Ziet, hoe kwaad het einde was van de onruststokers.
------
Ontkennen ,het niet willen, zijn een reactie als uitstoot, maar nog geen teken van bewijs,. En kind die geen eten wilt, bewijst nog niet dat het eten niet smakelijk is,. Niet smakelijk voor u (ja), niet smakelijk voor een andere (neen)
Citaat:
Als religie ergens goed in is, dan is het het ontmenselijken van de mensheid. Absolute zekerheid in de vorm van geloof, schakelt het geweten uit. Dát is mijn grootste bezwaar tegen religie. Je zou kunnen zeggen dat gelovigen die geen geweld in de naam van hun religie (want hun boek roept hen daar wel toe op) in zekere mate toch twijfelen over Gods bestaan; of de validiteit van de geschriften natuurlijk.
Ik baseer mijn mening enkel op feiten. Vaststaande feiten.
|
Dat is één van uw bezwaren waarom je niet wilt geloven, maar toch weet je ! dat is anders dan geloven, atheisten beweren dat ze niet in god geloven maar ze geloven wel in moeder "natuur", dat is dan opzich een god die zij een naam erop hebben opgekleefd,.
En dat is een feit !
Je gelooft niet, maar je weet,.
De boodschap is u toegekomen, u doet ermee wat u wilt, het is niet de boodschappen drager die over u zal oordelen, maar degene die de boodschapper ertoe gestuurd om zijn boodschap naar u te laten komen, hij enkel (indien hij wil) zal u de ogen openen, of u laten in verdwaaldheid zoals u dat al bent, hij is genadige, en vergevingsgezind,.
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "O u ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat u aanbidt,
3. Noch u bidt aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat u aanbidt,
5. En jullie zullen niet aanbidden wat ik aanbid,
6. Derhalve voor u uw godsdienst, en voor mij mijn godsdienst."