Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Daar ben ik het niet met eens. Ze hebben maanden geleden een veldslag gewonnen door alle vlaamse verzuchtingen van CD&V en bij uitstek Leterme te kunnen begraven. Wat ze nu gedaan hebben is volgens mij echter een pyrrhusoverwinning. Ze hadden moeten ophouden en CD&V wat kruimels gunnen. Maar nu zijn ze veel te ver gegaan.
Ten eerste zal er een verdere verschuiving zijn van vlaamse stemmen naar partijen waar de belgicisten nog verder mee van huis zijn. Het duurt allemaal nog even, maar ik zou helemaal niet uitsluiten dat als er morgen verkiezingen zijn VB/LDD/N-VA tesamen aan de helft van de vlaamse zetels geraken.
Zelfs indien dat niet het geval is: hoe gaan ze nog een coalitie op de been krijgen? Paars zal aan vlaamse kant nooit aan voldoende zetels geraken, paars/groen evenmin.
En ik betwijfel sterk of het restant dat er nog overblijft van CD&V na de verkiezingen niet dermate getraumatiseerd zal zijn door de huidige gang van zaken dat ze ervoor zal bedanken om nog eens in zee te gaan met VLD en consoorten.
|
De Vlaamse verkiezingen en de federale zullen niet samenvallen.
De nv-a, VB en een beetje LDD zullen nog eens met de Vlaamse vlag mogen zwaaien.
De mensen zullen echter zien dat dat niets overlevert en daarna zal men die Vlaamse vlag strijken en krijgen we in 2011 federale verkiezingen tussen de 3 traditionele partijen.