Los bericht bekijken
Oud 29 december 2008, 10:08   #41
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Volgens mij is de man wereldvreemd of autistisch, gezien zijn keuze om een regering die voor geen meter functioneert, voort te zetten tot 2011 en dan nog wel zonder meerderheid in Vlaanderen.
Dit is vragen om moeilijkheden,.Blijkbaar heeft de man geen verstand van politiek.
Volgens mij ligt het enigszins anders: Van Rompuy sluit naadloos aan bij het (intussen vertwijfelde) Belgische establishment. De ordewoorden luiden daar: niet bewegen, de autonomie van de gewesten zoveel mogelijk uithollen, verkiezingen zoveel mogelijk vermijden (want het volk mort), erop speculeren dat het allemaal wel overwaait, en zoveel mogelijk gemeenten aansluiten bij Brussel uitbreiden voor het geval het toch verkeerd zou lopen.

Van Rompuy voelt zich dus als een vis in het water in die Wetstraat, hij wordt gesteund door al wat in België echt macht heeft. Ze kijken op hem neer, dat wel, maar moedigen hem wel aan om zijn partij en de Vlaamse macht te vernietigen. Beluister maar de opgewonden gilletjes van Joëlle Milquet.

http://www.demorgen.be/dm/nl/1341/Be...n-Rompuy.dhtml

Citaat:
Milquet: "Dank u, Herman Van Rompuy"

Joëlle Milquet is vol lof over huidig Kamervoorzitter Herman Van Rompuy.
Het cdH is verheugd over de aanstelling van Herman Van Rompuy tot formateur. Volgens voorzitster Joëlle Milquet is Van Rompuy de juiste man op de juiste plaats. Ze hoopt dat hij een nieuwe dynamiek kan teweegbrengen. "Hij zal op onze steun kunnen rekenen", luidt het. Milquet benadrukt dat er snel een uitweg diende te worden gezocht voor de crisis. Dat Van Rompuy de opdracht aanvaardt om de regering te leiden, is volgens haar dan ook een goede zaak. "Wij danken Van Rompuy daarvoor", zegt de cdH-voorzitster.

Het cdH is vol lof over de huidige Kamervoorzitter. "Het land heeft nu snel nood aan stabiliteit, met een ervaren iemand die het leidt. Herman Van Rompuy heeft heel zijn carrière lang aangetoond dat hij wijsheid, intelligentie, subtiliteit en vastberadenheid aan elkaar kan koppelen. Wij hopen dan ook dat hij voor de dynamiek kan zorgen die nodig is om de uitdagingen aan te gaan waarvoor we staan en te doen wat de mensen verwachten", aldus Milquet.
Jouw analyse is bewonderenswaardig correct voor een Nederlander, JP Coen, maar ik denk dat je toch nog de Belgische codetaal moet leren ontcijferen. Het krantenbericht hierboven is een prima werkstukje om op te oefenen.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 29 december 2008 om 10:13.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden