Los bericht bekijken
Oud 29 december 2008, 12:24   #76
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Tiens. Is dat de nieuwste bocht van de PVDA?
Van op jullie eigen website:

of nog
http://www.pvda.be/nl/nieuws/artikel...el-castro.html,
waar er integraal en kritiekloos een gedicht van Castro wordt overgenomen.

etc etc.
beter even de partijlijn checken.

Ik ben geen PVDA'er, net omdat ze zulke onzin uitkramen. Ik stem er wel op, bij gebrek aan beter.
Wat Cuba betreft: heb dat land 3-maal bezocht, ken vrienden die in Chicharrones wonen (sloppenwijk van Santiago) dus ik denk wel dat ik recht op spreken heb, als ik zeg dat dat systeem mislukt is EN weinig steun geniet onder de bevolking. Helaas, maar het is zo.
Op sommige vlakken was het WEL een groot succes (volksgezondheid, onderwijs, basisvoorzieningen, zeker in vergelijking met andere Latijns-Amerikaanse landen) maar er is geen ontwikkeling, geen industrie, geen vooruitgang, de levensstandaard is laag en blijft laag. Zelfs in vergelijking met landen als Mexico. Het ging eventjes beter toen het land miljarden Sovjet-steun kreeg, maar nu gaat het niet goed, ondanks Venezuelaanse steun. Economisch kun je gerust van een mislukking spreken, en weinig mensen geloven er nog in. Het is zo goed als onmogelijk om te overleven van het salaris dat men ontvangt. Dat volstrekt in tegenstelling tot China en de Sovjet-Unie. Ik hoop dat de nieuwe leiders het systeem hervormen naar Chinees voorbeeld en voor meer welvaart zorgen, want er zitten wel goede elementen in het systeem.(gezondheidszorg, onderwijs, een van de minst corrupte landen in de regio, etc.)

Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2008 om 12:34.
tomm is offline   Met citaat antwoorden