Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2004, 14:49   #5
Top Dog
Banneling

Top Dog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve Stevaert
Het sp.a-forum is een forum waar iedereen kan discussiëren over een aantal thema's of voorstellen uit de actualiteit. We willen een forum aanbieden waar alle betrokkenen elkaar met voldoende respect behandelen. Dit wil bijvoorbeeld zeggen dat u de politicus niet persoonlijk mag aanvallen. sp.a behoudt zich het recht om scheldwoorden, naamverdraaiingen en dergelijke te weigeren. Ook is provocatie hier niet gewenst. Mogen wij u vragen u aan deze forumregels te houden. Zoniet zullen de moderatoren de virtuele deur dicht doen. Veel forumplezier.
Dat is een quote van het forum zelf.

Voor zover was ik mee.
Ik zal mijn vraag wat specificeren.

Wanneer spreek je over een persoonlijke aanval op een politicus?
Wanneer spreekt men over scheldwoorden, naamsverdraaiingen en dergelijke?

Er zijn ook al berichtjes geweigerd die eigenlijk rechtstreekse copy-pastes (van een andere site letterlijk overgeschreven dus) van krantenartikels.
Een krant schrijft toch geen scheldwoorden, naamsverdraaiiingen of persoonlijke aanvallen die nergens op zijn gebaseerd of wel?

In dat geval zou de politicus in kwestie ook een reactie geven in die krant, maar zonder tegenreactie in die krant kan je toch niet spreken over onterechte aantijgingen?

Ik weet ook niet of iedere kritiek als ongegrond mag aanzien worden en dus gecensureerd kan worden.
Soms is kritiek (met enig realisme) juist goed om bepaalde discussies open te trekken.

Ik ben trouwens niet de enige die hier versteld van was.

Jullie hebben tenminste wel een eigen forum, dat is al stukken meer dan sommige andere partijen. (Al zijn er ook nog mooiere exemplaren te vinden).
Top Dog is offline