Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco
Te oordelen naar wat jij allemaal brouwt van Genesis 1, heb ik mijn twijfels over die methode. Of het moest natuurlijk wezen dat jijzelf deze methode nooit hebt toegepast. 
|
Sommige mensen kunnen lezen wat er staat terwijl anderen blijkbaar steeds beginnen te fantaseren over zaken die ze er graag zouden zien staan. Ik heb idd geen probleem om te lezen dat creatie in 6 dagen is gebeurd omdat dat nu eenmaal zo in de bijbel staat.
Ik weet niet wat u leest als u ziet staan "de eerste dag" maar dan lees ik dat er staat "de eerste dag" zoals in een periode van 24 uur zoals we dat nu kennen.
Ik garandeer u dat als u aan kinderen van 7 jaar genesis 1 laat lezen en hen vraagt wat er staat dat zal blijken dat ze beter kunnen lezen dan u. Of misschien moet ik het anders formuleren ze zijn nog niet zo geconditioneerd door het systeem.
U weigert trouwens manifest in te gaan op mijn vragen rond genesis al van in het begin. Ik zal het nog maar eens proberen ... gelooft u dat Adam en Eva echte historische personen waren of niet ? Trouwens als genesis 1 niet is wat er staat maar dat men moet gaan herinterpreteren hoe weet u dan zeker dat Jezus wel is verrezen 3 dagen na de kruisiging ? Misschien gaat hij wel verrijzen binnen 3 miljard jaar of zoiets

. Of misschien is Jezus ook wel een niet bestaande figuur ... tja eenmaal je begint te herinterpreteren waarom dan stoppen bij genesis, laten we maar onmiddellijk gans die bijbel in vraag gaan stellen dan ... . En nee het vagevuur bestaat echt niet, diegene die denken daar naartoe te moeten gaan rechtstreeks naar de hel vrees ik.