Los bericht bekijken
Oud 30 december 2008, 11:05   #7
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde

Struik500's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Wat mij enorm opvalt is dat vooral werklozen hun centen (van de belastingbetaler!!) opgebruiken voor alcohol,tabac en leningen.Het is geen nieuws dat veel werklozen hun verdriet verdrinken met alcohol,waarvoor ze dan hun uitkering gebruiken! Tabak zit ook hoog bovenaan hun lijstje en de leningen die ze ondertekenen voor nutteloze dingen zoals plasma-tv's...

De Alcohol, Tabak en krediet-verslaafde werkzoekenden raken hierdoor in een eindeloze put met verdriet en geldproblemen(...)

IK vind dat werklozen hun uitkering grondig herbekeken moet worden door de overheid.Misschien een sociale bemiddelaar die hun uitgaven controleert want de werkloze "drinkt en rookt ons belastingsgeld op"!

Het verplicht aanzetten tot actief werk zoeken en stopzetten van hun uitkeringen zou een perfecte oplossing zijn,om zich aan te passen aan de maatschappij.

WAT doen werklozen met hun uitkering? Gebruiken ze het nuttig? Kopen ze er nutteloze dingen mee? ...toch graag een diep gesprek hierover!
Mag ik vragen hoe u tot deze conclusie komt? Waarop is uw visie van werklozen gebaseerd? U gaat er hier vanuit dat alle werklozen zo met hun geld omgaan, maar hoe weet u dat? Daarnaast zou het controleren van de uitgaven nog meer geld kosten (van de belastingbetaler wel te verstaan).
Ik vraag me af in hoeverre het haalbaar is, zou het niet beter zijn als men werkt voor de uitkering? Dus arbeidsproductiviteit omhoog proberen te krijgen in plaats van eventuele gevolgen van werkloosheid aan te pakken? De wortel mijnheer, de wortel.
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden