Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie
Hamas is niet de schuldige aan het conflict, dat weten we allemaal. Het conflict is veel ouder dan Hamas en het feit dat Hamas toen niet eens bestond, heeft Israël er nooit van weerhouden te doen wat ze gedaan hebben. Israël noemde ook Arafat, Al Fatah en de hele PLO terroristen, ongeacht het aantal verkiezingen dat ze organiseerden of de stappen die ze namen om compromissen te sluiten.
Israël wil doen wat het wil doen: de staat consolideren en hoeveel slachtoffers dat aan de andere kant kost, maakt hen niet uit..
|
ja, idd telkens Palestijnen hun gebieden niet willen afgeven, worden ze automatisch bestempeld als terroristen door de israelische propagandamachine. Plo, arafat, fatah en nu Hamas (toch democratisch verkozen én gesubsidieerd door israel) ; van zodra ze gehoor vinden , populair worden en zich organiseren (vooral politiek en zich niet laten doen) worden ze gebombardeerd. Ongeacht hoeveel Palestijnen daarvoor afgemaakt moeten worden.
Citaat:
|
Zoals ik elders al schreef: ook ik betreur de methodieken van Hamas. Ik zou liever hebben dat ze een erkende staat waren en dus een regulier leger hadden. En dus eveneens konden bschikken over tanks, artillerie en F16 vliegtuigen. Het zou rap gedaan zijn met die onnozele Qassamraketten en bommengordels in café's en discotheken
|
.
ik wil geen doden. géén moordpartijen, geen joodse of Palestijnse slachtoffers. en al helemaal geen afgemaakte kinderen (waar israelische fundamentalisten zich nog vrolijk over maken²

).
Citaat:
|
Overigens heeft Hamas bij meerdere gelegenheden duidelijk gesteld bereid te zijn tot het sluiten van compromissen en zelfs te erkennen dat Israël bestaat, soms zelfs de staat als dusdanig te erkennen. Daar waren voorwaarden aan verbonden en Israël heeft geen enkele van die voorwaarden ingelost
|
.
ook dit tracht men te verbergen.
het nazi regime heeft de joden (én veel andere groepen)verschrikkelijke dingen aangedaan. daarom kan ik niet begrijpen dat de israelische staat nu dit herhaalt.