Discussie: Vrijgezellen
Los bericht bekijken
Oud 30 december 2008, 23:51   #104
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Nu stel je me wel teleur.
Je hebt gelijk dat er niet gefulmineerd moet worden op koppels, maar iedereen doet wel eens aan stereotyperen. Jij stereotypeert er hier ook niet langs moet ik zeggen... Het beeld van de zielige en eenzame vrijgezel die 's avonds mijmerend over zijn verloren liefde naar de sterren kijkt is ook niet echt wat overeenkomt met mijn leefwereld hoor. :-/ De meeste singles die ik ken hebben één ding gemeen: een heel druk leven, vaak een hoge opleiding en heel veel grootse plannen en dromen ... die ze nog waarmaken ook... En laten we eerlijk zijn: hoe hoger je staat op bepaalde ladders, hoe moeilijker het wordt om een partner te krijgen als je wil dat die min of meer overeenkomt met jezelf... Hoe langer je single bent, des te meer merk je ook op dat het moeilijker wordt om een ander (voor altijd) te accepteren in het leven dat jij zelf hebt uitgebouwd en volledig leeft zoals jij wil. Dat is een element dat ik toch wel vaak hoor terugkomen. Iemand moet maw al aan heel hoge eisen (en steeds hoger wordende eisen) voldoen, voordat 'je eigen leven' ervoor wil opgeven.

Btw: hoeveel van de mensen met een "oh wat ben ik toch zo gelukkig met mijn prachtpartner" blijven na een tijd eenzaam achter ...
Groentje.. ik stond op het punt om uw post de lucht in te cheeren... tot ge weer over opleidingen bezig waart...
Laten we het gewoon kort houden:
Algemeen bekeken:
Vrouwen houden van hoger opgeleide mannen,
en mannen hebben schrik van hoger opgeleide vrouwen.

Nogmaals: algemeen bekeken, er zijn altijd uitzonderingen
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden